N-VA Wevelgem kijkt vol vertrouwen uit naar 14 oktober !!!

Op 17 augustus 2012

Exact twee maanden voor de gemeenteraadsverkiezingen heeft N-VA Wevelgem haar volledige kandidatenlijst voorgesteld.

De uitdaging is bijzonder groot voor lijsttrekker Filip Daem en zijn 30 mede-kandidaten van N-VA, die binnen de gemeente wordt beschouwd als de partij die er de Wevelgemse kiezer wel eens toe zou kunnen overhalen om de kaarten grondig door elkaar te schudden.

De lijst waarmee N-VA in de politieke arena treedt, is bijzonder evenwichtig samengesteld, wat erop wijst dat N-VA ook in Wevelgem nu is doorgedrongen in alle lagen van de bevolking. Opvallend ook is het groot aantal jongeren op de lijst.

Toch kan N-VA Wevelgem, naast al dit jeugdig enthousiasme, rekenen op de nodige ervaring.

Lijsttrekker DAEM, professioneel actief als advocaat, was jarenlang voorzitter van N-VA-Wevelgem en is sedert anderhalf jaar door de partij aangesteld als voorzitter van de Arrondissement Kortrijk-Roeselare-Tielt. In 2010 nam Daem voor N-VA deel aan de Senaatverkiezingen, en behaalde daar een persoonlijke score van bijna 25.000 voorkeurstemmen. Een resultaat wat weinigen in Wevelgem hem hebben voorgedaan.

Op de N-VA-lijst staat ook Hendrik VANHAVERBEKE, een politieke rot die eerder al 18 jaar zetelde in de Wevelgemse gemeenteraad. Als geen ander kent Hendrik Vanhaverbeke het Wevelgemse politieke spel, waarin hij na 14 oktober opnieuw een prominente rol hoopt te kunnen spelen.

De lijst wordt geduwd door een ander politiek zwaargewicht, Arnold SEYNNAEVE, die ook al 18 jaar als gemeenteraadslid heeft gezeteld. Daar heeft Arnold Seynnaeve zich vooral geprofileerd als een rekenwonder, die als geen ander de gemeentelijke financiën weet te doorgronden.

De Kracht van Verandering waar N-VA voor staat, heeft zich voor Wevelgem concreet vertaald in een lokaal verkiezingsprogramma dat steunt op vijf pijlers :

1. De kracht van de eenheid
  2. De kracht van verantwoorde solidariteit
  3. De kracht van het economisch netwerk
  4. De kracht van de mobiliteit
  5. De kracht van de veiligheid

Met deze vijf krachten is N-VA Wevelgem ervan overtuigd dat zij de verandering die Wevelgem nodig heeft, zal weten te realiseren, met als doel Wevelgem eindelijk opnieuw als een veilige, warme, zorgende, financieel gezonde, ondernemende, innoverende  en dynamische gemeente op de kaart te zetten.

De volledige lijst van kandidaten en programmapunten vindt u onder het menu "verkiezingen 2012" in de menubalk bovenaan de site.