Nieuw leven op het bedrijventerrein

Op 11 juli 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie

Onze twee grote Wevelgemse bedrijventerreinen, Wevelgem-Zuid en Gullegem-Moorsele, worden “gerevitaliseerd”, wat zoveel betekent als nieuw leven ingeblazen. Dit was na meerdere decennia echt wel nodig, en wij juichen als N-VA deze massieve investering uiteraard toe.

Nieuw leven op de bedrijventerreinen om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor onze bestaande bedrijven, maar ook om nieuwe kandidaat-investeerders naar Wevelgem te kunnen aantrekken. Uiteindelijk zijn onze bedrijven bron van werkgelegenheid en de motor van onze lokale welvaart. Zij zorgen dat U en ik aan het einde van de maand onze rekeningen kunnen betalen, en zo mogelijk ook nog een appeltje voor de dorst opzij kunnen zetten. Als Wevelgem nu ook nog eens haar problematische mobiliteit op orde zou kunnen krijgen, waardoor de bereikbaarheid van onze bedrijven kan opgevoerd worden, mogen we onze economische toekomst met vertrouwen te gemoet zien.

Maar intussen moet er wel dringend gezocht worden naar middelen om onze lokale middenstand te versterken. De meerderheid heeft de mond vol van kernversterkende maatregelen, maar tot nader order blijft het op dit vlak beperkt tot woorden. Onze ondernemende middenstanders vragen terecht daden, en rekenen op een lokale overheid die minstens evenveel ondernemingszin aan de dag legt. Voorlopig zonder veel resultaat.

Ons sociaal verenigingsleven in Wevelgem leeft bij uitstek op de goodwill en de steun van onze lokale middenstanders. Zij verdienen hiervoor alle respect, en verdienen vooral méér vastberadenheid en daadkracht van het lokale bestuur.