’t Zat vroeger vis in de Neerbeek …..

Op 27 september 2016, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

Wevelgem heeft er nog maar eens een trofee bij, namelijk de meest vervuilde beek van Vlaanderen. De Neerbeek werd die door onze gemeente kronkelt is door Natuurpunt uitgeroepen tot de vuilste beek. Waarlijk, een titel om fier om te zijn. En dat de bevoegde schepen zijn fierheid niet kon wegsteken toen hij hierover, duidelijk in een moment van glorie, laconiek in de nationale pers reageerde, maakt het drama alleen nog maar des te erger.

Hierover ondervraagd op de gemeenteraad door N-VA raadslid Joachim Naert, bleek dat de gemeente zelf geen metingen uitvoert en dus eigenlijk niet weet hoe erg het met de toestand van de Neerbeek eigenlijk wel is gesteld.

Tot alle waterlopen op ons grondgebied terug gezond worden verklaard, stelt N-VA  voor dat de gemeente zelf initiatief  neemt om de waterkwaliteit van alle waters die door Wevelgem, Moorsele en Gullegem stromen, op geregelde tijdstippen te laten controleren.

Een kleine moeite, maar het gaat hier wel om uw en onze gezondheid. En u wil toch ook dat er terug vis in de Neerbeek zwemt zeker ?