Twijfel over twee fonteinen

Op 31 oktober 2014, over deze onderwerpen: Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken)

Het gemeentebestuur twijfelt over het behouden van de fonteinen aan het administratief centrum in Wevelgem en aan het gemeentehuis in Gullegem. De fonteinen werken niet optimaal, zijn duur in onderhoud en zeker de fontein in Gullegem trekt veel zwerfvuil aan. Voor deelgemeente Moorsele werd onlangs een landschapsarchitect aangesteld die moet bestuderen hoe het centrum kan worden opgefleurd.

Raadslid Hendrik Vanhaverbeke (N-VA) deed daarop in de jongste gemeenteraad een tegenvoorstel. Hij zou graag zien dat de fontein in Gullegem, die ruim 40.000 euro kostte, toch in ere wordt hersteld. De fontein in Wevelgem, die nooit echt optimaal heeft gewerkt, zou dan vervangen kunnen worden door een soort ‘bloemenfestijn.’

Schepen van Openbare Werken Stijn Tant (CD&V) vond vooral de suggestie van het bloemenfestijn interessant. ‘Fonteinen hebben een zekere waarde, maar zijn ook erg duur. We zouden graag iets zijn met een speelser karakter, iets wat voor meer meerwaarde zorgt.

Bron: Het Nieuwsblad 31/10/14