Heeft de Wevelgemse meerderheid haar pijlen definitief verschoten?

Op 13 april 2017, over deze onderwerpen: Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken)

U heeft het allicht reeds gemerkt, de verkeerlichten in het centrum van Wevelgem zijn vernieuwd. De nieuwe lichten zijn duurzaam, energiezuinig en veel zichtbaarder dan voorheen, wat wij als N-VA enkel kunnen toejuichen. Dit was ook de uitgelezen kans om de “regeling” van de verkeerslichten op punt te stellen in het steeds drukkere hart van onze gemeente. Helaas is bij dit laatste een en ander misgelopen. De groene pijlen naar rechts zijn immers verdwenen, en dit zowel voor de richting Lauwe als voor de richting Moorsele.

Uit een vraag van raadslid Joachim Naert aan bevoegd schepen De Clerck bleek dat we de verdwenen pijlen niet onmiddellijk hoeven terug te verwachten. De meerderheid schoof namelijk deze “hete aardappel” door naar het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), die de eindverantwoordelijkheid draagt. Nochtans heeft deze “kleine ingreep” grote gevolgen voor de doorstroming in het centrum van Wevelgem.  “Van zodra meer dan vijf voertuigen naar Moorsele of Lauwe wensen afslaan, staat het volledige centrum blok”, besluit raadslid Joachim Naert.

Als N-VA vragen we dan ook dat de gemeente blijft aandringen bij het AWV om de circulatie in het centrum van Wevelgem opnieuw te herbekijken, en dringend te optimaliseren. Want stilstaan is achteruitgaan, maar dat is allang geen nieuws meer in Wevelgem.