Isabelle Leroy en Heidi Craeynest kiezen voor N-VA Wevelgem

Op 8 maart 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, gemeenteraadsverkiezingen 2018

Onder de slogan “Andere koers” trekt N-VA Wevelgem naar de gemeenteraadsverkiezingen. De sterk groeiende N-VA afdeling stelt volgende week haar volledige kandidatenlijst voor, maar kon vandaag twee nieuwe namen noemen die op 14 oktober zullen meedingen achter de stem van de kiezer: Isabelle Leroy en Heidi Craeynest.

De partij stelt dan ook met enige trots deze twee beloftevolle kandidaten voor, die de basis zullen vormen van het voltallig team richting verkiezingen van 14 oktober 2018. Als sterke ondernemende vrouwen weten ze wat ze willen in het leven en hebben ze geen schrik om er voor de volle honderd procent voor te gaan. Dagelijks bevinden ze zich tijdens hun economische activiteiten tussen de lokale mensen en weten ze dus als geen ander wat anders en beter kan om het dagelijks leven van de Wevelgemnaars te verbeteren.

Wie is Isabelle Leroy?

Isabelle Leroy (38 jaar) ontdekte twee jaar geleden haar ondernemerslust. Na jarenlang menig interieur vorm gegeven te hebben, koos Isabelle voor een andere koers in haar leven. Ze gooide haar carrière over een andere boeg en nam een broodjeszaak te Gullegem over. Als onderneemster is Isabelle politiek geëngageerd om van Wevelgem een bruisende handelsgemeente te maken waar ondernemen gestimuleerd wordt en waar ingezet wordt op een welvarende toekomst voor de volgende generaties.

Naast onderneemster is Isabelle tevens mama van drie prachtige kinderen. Niet onlogisch dus dat haar gezin, familie en vrienden een belangrijke plaats in haar leven innemen. Met haar dierbaren in het achterhoofd wil ze zich dan ook inzetten voor een veilig en welvarend Wevelgem. Een gemeente met veilige (school)omgevingen die gemakkelijk te bereiken zijn via veilige wegen en fietspaden is haar streefdoel. Als natuurliefhebber en aanhanger van een gezonde levensstijl wil ze tevens investeren in groene zones doorheen de gemeente.

“Wevelgem is een mooie gemeente met heel wat mogelijkheden, maar deze worden helaas niet optimaal benut. N-VA Wevelgem wil met zijn nieuwe koers de uitdaging niet uit de weg gaan, maar werken aan een beleid dat Wevelgem opnieuw de uitstraling van weleer geeft.” klinkt het.

Wie is Heidi Craeynest?

Heidi Craeynest (40 jaar) is een rasechte Wevelgemnaar: ze is er geboren en getogen, en vestigde zich later samen met haar man en drie jonge kindjes in de Kortrijkstraat waar ze samen Kip & Co runnen.

Heidi startte haar carrière als medewerkster Boekhouding en Personeelsadministratie. Na enkele jaren kon de functie haar dorst naar meer echter niet langer lessen. Sinds 2015 werkt ze dan ook actief mee binnen Kip & Co, dat in 2011 opgericht werd door haar echtgenoot Stijn Verriest. In 2016 zette ze haar levensweg als onderneemster verder en richtte ze Avenue Plus op: een online shop voor dames met een maatje meer. Haar drukke agenda combineert ze met vrijwilligerswerk waar haar kinderen schoollopen.

Politieke ervaring

Heidi Craeynest is geen onbekende in de politiek. Ze beschikt reeds over heel wat politieke ervaring: ze kwam namelijk in 2000 met de lijst "De Brug" op. Als teamspeler die zich graag onder de mensen begeeft en voor de vooruit is, koos ze voor deze verkiezing voor een partij die niet bang is om knopen door te hakken en die zijn energie en enthousiasme kan overbrengen op andere mensen. Samen met N-VA Wevelgem wil ze werken aan een andere koers: ze wil bijdragen aan een gemeente waar een gevoel van eenheid heerst, waar het leuk is om aan activiteiten deel te nemen, waar iedereen zich welkom voelt en waar de handelaar gezien wordt als een belangrijke sociale partner in zijn buurt.