JOACHIM NAERT in de gemeenteraad

Op 14 juni 2014

Gemeenteraadslid Daphne Flamez verhuist naar Merksem omwille van professionele redenen. JOACHIM NAERT is de eerste opvolger en heeft vrijdag 13 juni de eed afgelegd als gemeenteraadslid. Joachim is sinds de gemeenteraadsverkiezingen OCMW-raadslid voor de N-VA. Zijn belangrijkste punt in de korte tijd als OCMW-raadslid is het voorstel om "vzw tast toe" om te vormen naar een sociale kruidenier. Het huidige systeem om voedselpaketten uit te delen aan de kansarme mensen van Wevelgem is goed bedoeld, maar shiet te kort. Een menswaardig systeem die kansarme mensen de mogelijkheid biedt om zelf te kunnen shoppen dringt zich op. De oprichting van een "sociaale kruidenier" is opgenomen in het beleidsplan van het OCMW. "Maar ik vrees dat dit niet zal uitgevoerd worden door de meerderheid" zegt kers vers gemeenteraadslid Joachim Naert. Joachim wordt opgevolgd door huidig voorzitter Serge Verbrugghe.