Voorstel N-VA Wevelgem na vijf jaar goedgekeurd

Op 12 april 2018

Op vandaag worden voedselpakketten uitgedeeld aan medeburgers die er om diverse redenen niet altijd in slagen om de eindjes aan elkaar te knopen. Dit systeem werkt al jaren zeer goed en wordt gedragen door een groep enthousiaste vrijwilligers. Maar het uitdelen van voedselpakketten is eigenlijk niet meer van deze tijd, vindt gemeenteraadslid Joachim Naert (N-VA). Reeds 2013 lanceerde Naert, toen nog als OCMW-raadslid, een voorstel om dit systeem op te waarderen naar een sociale kruidenier. Een sociale kruidenier is een soort mini-supermarkt waar de gebruikers keuzemogelijkheden hebben om hun pakket zelf samen te stellen, en dus niet enkel afhankelijk zijn  van wat er die dag toevallig in het voedselpakket zit. In 2013 werd dit voorstel door alle partijen gedragen en meegenomen in het beleidsplan van het OCMW, maar helaas bleef dit jaren een lege doos, aldus het raadslid.

Daar komt nu echter eindelijk verandering in. De OCMW-raad keurde deze week de eerste stappen goed. Al is de effectieve omvorming naar een sociale kruidenier nog niet voor morgen, ik ben toch tevreden dat dit voorstel er na vijf jaar er dan toch nog komt, aldus gemeenteraadslid Joachim Naert (N-VA).